HISTÒRIA

De Sallent a Chicago fins a trobar la fórmula perfecta!

El projecte de Pujol’s va néixer gràcies a la iniciativa conjunta de la família Pujol. No obstant, la seva direcció recau en Ferran Pujol, emprenedor amb grans inquietuds que es va proposar crear el seu propi mètode de maduració Dry Aged (inspirat per la tradició Dry Aged als EE.UU.) amb l’objectiu d’elaborar una carn de màxima qualitat.

Més de 12 anys d’experiència

La nostra trajectòria es remunta a finals de 2009, quan a Espanya i a Europa es començava a parlar de carn reposada i madurada. En aquell moment, però, els processos consistien, bàsicament, en deixar la carn en una càmera normal, sense cap tipus de base científica ni control de la humitat o de la circulació de l’aire. El resultat, per tant, no era una carn Dry Aged com a tal, sinó més aviat una carn conservada, exempta de l’evolució que requereix un procés de maduració en sec òptim.

A principis del 2010, un petit grup de persones de Pujol’s vam fer les primeres proves de maduració en una càmera de fred normal. Els nostres estudis i la investigació van portar el nostre equip fins a Chicago (EE.UU.), on es feien servir tècniques Dry Aged molt més avançades que a la resta d’Europa. Un viatge prolífic després del qual vam decidir, ja al 2011, muntar una sala de maduració amb una metodologia i tecnologia més sofisticada que ens permetria obtenir un sabor i unes característiques més pròximes a les desitjades fins a trobar la fórmula perfecta! Un cop descoberta, vam iniciar la comercialització dels productes Pujol’s a nivell local i, al 2014, els vam donar a conèixer al gran públic a la Fira Alimentaria de Barcelona. A nivell anecdòtic podem dir que les nostres càmeres salvaguarden el tall de la carn amb una maduració Dry Aged més llarga: 6 anys (i seguint!).

hamburguesa

De la restauració

al gran consum

Al 2020, i gràcies a la bona acollida dels productes Pujol’s, vam fer la inversió necessària per impulsar el nostre coneixement i vam inaugurar les noves instal·lacions: 650 m² amb obrador, noves sales de maduració i rails.

Amb la tornada a la nova normalitat després de la COVID-19, vam poder continuar amb el nostre projecte de creixement per expandir-nos tant a la restauració com a gran consum amb el principal objectiu d’apropar la qualitat del gènere del restaurant al consumidor final.

El primer producte que hem llançat en aquesta línia ha sigut l’hamburguesa Dry Aged, i pròximament, ampliarem el catàleg amb noves peces madurades: entrecot, ribeye i filet.